Close Ad
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
کلیک کنید
252
  • حامد بنادری
  • ۱۹ آبا ۹۷
  • تازه ها
  • 47053 بازدید

سرویس های اشتراکی با آنکه پدیده به نسبت تازه ای هستند اما با این حال تا کنون بسیار مورد توجه قرار گرفته وموفق شده بخش مهمی از چرخه فروش بازی ها را تشکیل دهد، در این سرویس به جای خرید کامل بازی و تصاحب آن می توان با پرداخت چند دلار از بازی های این سرویس بهره برد، این بخش چیزی در حدود شش درصد درآمد ناشران بازی ها را تشکیل می دهد و با توجه گسترش و روند روبه رشدی که در پیش دارد می توان آینده روشنی را برای آن متصور گردید.

بنا بر گزارش SuperDate بازیبازهایی که از سرویس های اشتراکی استفاده می کنند چیزی در حدود ۴۵ درصد بیشتر از حالت عادی نسبت به خرید بازی ها هزینه می کنند،همچنین این گروه از بازی بازها بیشتر از دیگران از محتوای درون بازی استفده می کنند، به طور متوسط مشترکین این سرویس ها چیزی در حدود دوبرابر بیشتر از سایر بازی بازها برای خرید، سلاح ها، اسکین ها، زره، سیزن پس ها و دیگر محتویات بازی ها هزینه می کنند

SuperData همچنین در ادامه گزارش خود به سهم ۵۲ درصدی PS Now در بازار اشاره می کند این سرویس با تصاحب بیش از نیمی از این بازار بسیار موفق تر از رقبای خود عمل کرده است،در واقع درآمد سونی از این بازار به تنهایی بیش از مجموع کل رقبای خود بوده است از آن سو سرویس اشتراک بازی های  Xbox که با نام Xbox Game Pass شناخته می شود با وجود تبلیغات گسترده خود با تصاحب تنها ۱۵ درصد از سهم بازار بسیار نا امیدانه ظاهر شده است، پس از سونی کمپانی الکتونیک آرتز با ۳۳ در صد از سهم بازار در رتبه دوم قرار دارد،در نمودار زیر که توسط SuperData  منتشر شده می توانید به سهم هر یک از کمپانی ها در این بازار پی ببرید:

درامد سونی از این بازار به تنهایی بیش از مجموع کل رقبای خود بوده است

البته نباید فروش ومحبوبیت PS4 در این نسل را نادیده گرفت، کمپانی مایکروسافت پس از عرضه نه چندان خوب Xbox One خیلی زود از رقیب خود عقب افتاد،Xbox 360 کنسول بسیار موفقی بود اما Xbox One جانشین مناسبی برای این کنسول محبوب نبود، این کمپانی در تلاش بعدی خود مشکلات کنسول Xbox One را بر طرف کرد و با تغییراتی که در کنسول خود اعمال کرد آن را با نام Xbox One S معرفی کرد این کنسول کوچکتر با هفت درصد قدرت بیشتر نسبت به Xbox One معمولی به بازار عرضه شد اما در اولین واکنش باعث اعتراض بخشی از خریداران کنسول اولیه شد آنها معتقد بودند که با ارائه کنسول قویتر با همان قیمت باعث ضرر دیدن خریداران کنسول اولیه شده اند، Xbox One S اگر چه باعث بهتر شدن شرایط Xbox شد اما ظاهراً مایکروسافت به هیچ عنوان راضی نبود.

با شنیده شدن زمزمه های کنسول ارتقاء یافته PS4 مایکروسافت هم کنسول قویتر خود اسکورپیو که امروز به نام Xbox One X شناخته می شود را معرفی نمود ، کنسول مایکرسافت از مشخصات سخت افزاری بالاتری نسبت به PS4 Pro برخوردار بود اما برچسب قیمت ۵۰۰ دلاری آن در مقابل قیمت ۴۰۰ دلاری کنسول سونی بسیاری از خریداران را از خرید Xbox One X منصرف کرد،با این حال نقش انحصاری های بسیار باکیفیت و متنوع سونی بیش از هر عامل دیگری تآثیر گذار بود و البته نباید فراموش کرد که اغلب بازی های انحصاری Xbox One برای Windows هم منتشر می شوند،به هر حال فاصله Xbox One و PS4 بیشتر از چیزی است که در این نسل قابل جبران باشد بنابراین مایکروسافت هدف خود رادر نسل بعدی کنسول ها دنبال می کند هم اکنون خبر ساخت Xbox بعدی با رمز Scarlett اعلام شده و احتمالاً تا یکی دو سال آینده شاهد حضورکنسول های نهم خواهیم بود.با توجه به موفقیت های سونی و PS4 در این نسل و همچنین محبوبیت Nintendo Switch باید دید که Xbox چه برنامه های برای آینده دارد، آیا مایکروسافت می تواند بار دیگر موفقیت های Xbox 360 را تکرار کند یا پلی هستیشن همچنان به یکه تازی خود ادامه می دهد شاید هم آینده متعلق به نینتندو باشد!؟

نظر شما چیست، آیا تا کنون از سرویس های اشتراکی بازی ها استفاده کرده اید، در مورد پلی استیشن و اکس باکس چه فکر می کنید؟

تقویم شمسی

آبان ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
    مرداد »
 123456789101112131415161718192021222324252627282930  

0 دیدگاه ارسال شده است

نمایش / مخفی کردن دیدگاه ها

ارسال نظر

پست‌الکترونیکی شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *