Close Ad
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
کلیک کنید
277
  • حامد بنادری
  • ۱۷ آبا ۹۷
  • تازه ها
  • 53728 بازدید

کنسول سگا مگا درایو یا همان سگا جنسیس یکی از محبوب ترین کنسول ها خصوصاً در کشور ما ایران بود،آن روز ها برای بازی با این کنسول در کلوپ ها صف می کشیدند، Sunset Riderd، Comix Zone، Altered Beast Golden Axe، Shnobi، Castlevania و البته Streets of Rage ، Sonic و Mortal Kombat این ها نام هایی هستند که با سگا و کنسول مگا درایو گره خورده اند،مگا درایو بهترین کنسول شرکت سگا بود اما جانشینانش به خوبی آن نبودند، Sega Saturn تنها کالبدی بدون روح از مگادرایو بود و در برابر کنسول تازه وارد PlayStation حرفی برای گفتن نداشت و خلی زود شکست خورد، البته سگا فوراً دست به کار شد و در سال ۱۹۹۸ با ارائه کنسول Dreamcast آغازگر نسل ششم کنسول ها شد اما دوران افول سگا شروع شده بود.

دریمکست تا خواست به خود بجنبد در برابر کنسول تازه وار و قدرتمند PlayStation 2 به سختی شکست خورد، این ضربه کافی بود تا نیمه جان باقیمانده دریمکست هم گرفته شود. سپس در حالیکه تنها دو سال از عرضه دریمکست می گذشت شرکت سگا اعلام کرد که به علت آنکه قادر به رقابت با PlayStation 2 نیست از بازار کنسول ها خارج می شود، بعد از آن شرکت سگا تنها به توسعه و ساخت بازی ها پرداخت و دیگر هیچوقت به رقابت کنسول ها بازنگشت،البته کنسول بی نظیر PlayStation 2 آنچنان پر آوازه و قدرتمند بود که نه تنها دریمکست بلکه گیم کیوب و اکس باکس هم نتوانستند در برابر آن قد علم کنند،PlayStation 2 کنسولی است که توانست به محبوب ترین و پرفروش ترین کنسول تاریخ تبدیل شود.اکنون سال ها از آن دوران با شکوه سگا می گذرد،حال در آخرین شماره‌ی مجله‌ی فامیتسو، آقای هیدکی ساتو، شخصی که در بخش های مختلف این کمپانی فعالیت داشته و حتی در سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ ریاست سگا را بر عهده داشته از فعالیت های سگا و مگا درایو برای ما می گوید:

کنسول Sega Mega Drive به همراه Sega CD و Sega 32X

به صورت خلاصه ما تنها قصد داشتیم کنسولی بسازیم که بتواند نینتندو را شکست دهد، ما نخستین کنسول بازی خود، SG-1000 را منتشر ساختیم و تعداد صد و شصت هزارنسخه از آن به فروش رفت، آنها اعداد بسیار بزرگی بودند خصوصاً با توجه به اینکه سگا تا این زمان بازی های آرکید می ساخت که آن هم بیشتر از چند هزار نسخه فروش نداشت، با این حال اصلاً در مقابل Famicom “(کنسول NES)” شانسی نداشت، کنسولی که همزمان با SG-1000 عرضه شد … در آن زمان ما تعدادی از کارمندان سگا را برای بسته بندی و دیدن واکنش مشتریان به فروشگاه ها می فرستادیم اما اتفاقی که می افتاد این بود که کنسول های Famicom در مقابل چشمان ما با سرعت به فروش می رسیدند،آنها گفتند که به ازای هر خریدار SG-1000 ده نفر خریدار Famicom هستند.

به نظر من تفاوت در نرم افزار (بازی ها)  بود،در حقیقت کیفیت نرم افزار ما چندان هم بالا نبود آن هم به این دلیل که شرکت ما به بازی های ویدئویی به عنوان یک چیز اضافه ( اضافه بر کنسول) نگاه می کرد و آن را به عنوان تجارت اصلی نمی دید، ما قادر نبودیم که تیم توسعه دهنده داخلی خود را به کار بگیریم به همین علت مجبور بودیم که نرم افزار را به بیرون بسپاریم اما در برابر نرم افزار با کیفیت نینتندو شانسی نبود.

با توجه به سخنان آقای هیدکی ساتو می توان اینطور برداشت کرد که آنها در بخش سخت افزار خوب عمل کرده بودند، مشکل در بخش نرم افزار بود، نینتندو چندین استودیوی داخلی داشت که بازی های بسیار با کیفیت انحصاری تولید می کرد اما سگا مجبور بود ساخت بازی را به دیگرشرکت ها بسپارد.

نظر شما چیست،آیا کنسول های سگا برای شما هم خاطره انگیز بود؟

تقویم شمسی

آبان ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
    مرداد »
 123456789101112131415161718192021222324252627282930  

0 دیدگاه ارسال شده است

نمایش / مخفی کردن دیدگاه ها

ارسال نظر

پست‌الکترونیکی شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *